onsdag 2. oktober 2013

tyvjo og skogdue

Minstegutten, Sverre, og jeg var ute på en tidlig morgentur idag. Ikke noe spesielt å se på Søgnejordene. Men på Åros holder de to voksne skogduene fortet fremdeles.

skogdue sammen med ringdue (t.h.)
skogdue
I ettermiddag dro Ingrid, Sverre og jeg ut med båten for å gå en tur på Helgøya. Jeg fikk sett litt utover sjøen, og rakk å få med meg to tyvjo på trekk! Var selvfølgelig altfor sein med fotoapparatet, men fikk et par dårlige bilder før de forsvant mot vest.

tyvjo
tyvjo
 

1 kommentar:

  1. Jeg har en due på besøk for tiden på min veranda, Jeg tror det er en skogsdue, Den har vite flekker på halsen. Det ser ut til at den er alene. For to år siden, hadde jeg også besøk av duer

    SvarSlett

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge