lørdag 13. juni 2015

Nattsangere i Søgne

Ikke mye som skjer på fuglefronten om dagen. Dette er nok en kombinasjon av at både fugler og ornitologer tar det rolig. Fuglene passer jo sine små nå, mens jeg driver med hagebaserte sommeraktiviteter.
Et par nattsangerturer har det blitt. I natt var jeg vestover i Søgne og hele fire (!) myrsangere sang i Lohnemyra. Ellers hørte jeg enkeltbekkasin, rørsanger (Kvernhusvannet) og kattugle. Jeg gikk en runde rundt Søgnejordet/ Sangvik i håp om en vaktel, men hørte ingenting.
For to uker siden var jeg en tur til Berge rundt midnatt og fikk med meg en syngende nattravn oppe i heiene, alltid spennende med denne mystiske fuglen.
På dagtid er det stort sett å håpe på at noe uvanlig synger. Har hørt gulsanger både i Søgne og Songdalen i juni.

fiskemåke (hettemåke bak) i Høllen
svarttrost på reir, Berge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge