torsdag 29. august 2013

Turteldue på Tangvall!

På fredag ble det sett ei turteldue på Tjomsemoen. Dette er en art som bare er sett et par ganger tidligere i Søgne. Jeg og et par til har gjort noen forsøk på å finne den etter at dette ble kjent på mandag. I går ble den gjenoppdaget av Odd, og i dag tidlig var det min tur. I det jeg parkerte bilen ved en frisør like ved sentrum, Tangvall, så jeg tre små duer suse over hodet midt. Allerede nå begynte blodet å pumpe, kunne det være to tyrkerduer og turteldua?? Min mistanke ble bekreftet da jeg kom rundt huset, der satt det lille smykket av en fugl. Fantastisk!!

turteldue, en aldeles nydelig fugl!
se så liten den er i forhold til tyrkerduene
 

2 kommentarer:

  1. Hyggelig at flere fikk oppleve den vakre fuglen. Jeg så den to dager på rad på Tjomsemoen, men dagen etter var den ikke der.

    SvarSlett
  2. Ja, vi var raskt på pletten for å finne fram fuglen når du la ut bildene på mandag!
    Takk for en solid observasjon:)

    SvarSlett

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge