tirsdag 12. november 2013

Helleviga

Med kraftig regn og vind fra sør-vest i går og i natt tenkte jeg at mulighetene for noe sjøfugl i Helleviga var tilstede. Det begynte veldig rolig, med en vandrefalk og en havsule som det eneste å nevne første timen. Men når jeg bevegde meg litt langs svaberget fikk jeg øye på to fjæreplytt på en holme langt ute i sjøen. Det trakk også to alkekonger forbi, en mot øst og en mot vest. Artig å se disse bitte små alkefuglene fly som humler like over vannskorpa.
Alt foregår som regel på langt hold i Helleviga, så få bilder er brukende. Jeg legger likevel ut et bilde av fjæreplyttene, siden dette er en ny Søgneart for meg.

to fjæreplytt på laaangt hold




Tok et par bilder av bølgene, gøy å leke med lange lukkertider...

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge