fredag 15. april 2016

100 fuglearter i Søgne i 2016

Idag bikket jeg 100 årskryss i Søgne. Nr hundre var svært overraskende siden jeg var sikker på at jeg hadde registrert arten tidligere, kjernebiter. Men sånn ble det... Krikkand ble også rimelig sjokkerende nytt årskryss i kommunen i dag, i tillegg til låvesvalen som er kommet hjem fra vinterferie i Afrika.
Ellers fikk jeg et dokumentasjonsbilde av skogsnipe i går, håper dette kan være et startskudd på vadertrekket. Jeg var også oppe og besøkte fiskeørnreiret i Songdalen 12. april. Men de var ikke tilbake fra vinteroppholdet enda.
Dårlige bilder, men legger ut et par.

Steinskvett, Søgnejordet // Northern wheatear
Kornkråke, Søgnejordet // Rook
Skogsnipe, Søgnejordet // Green sandpiper
Granmeis, Greipstad // Willow tit
Padde, Greipstad
Spettmeis, Kvernhusvannet // Eurasian nuthatch

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge