søndag 28. februar 2016

Lunde // Atlantic puffin

Nytt Søgnekryss i boks!
Jeg gikk rett ned til Kusseviga da vi kom hjem fra vinterferie i Stavanger i ettermiddag. Det var sett en lunde i går og i dag og jeg håpet den fremdeles var på plass. Jeg stod og speidet lenge uten resultat, det ble mørkere og mørkere og på telefon fikk jeg vite at den hadde ligget på motsatt side av bukta tidligere idag. Men, plutselig kom det en voksen lunde rolig ut fra Leirkilen! Tenk på bildene hvis jeg hadde sett den der inne... Jeg løp ned til vannet og fikk fyrt av noen bilder i kveldslyset. Heldigvis strakk den litt på seg og jeg fikk litt lys på den.
Nå har jeg sett alle fem alkefuglene i Søgne i år (da regner jeg ikke polarlomvi som en realistisk kandidat), altså lunde, lomvi, alke, alkekonge og teist.
Mer om turen til Stavanger og jæren kommer om noen dager.

voksen lunde, Kusseviga // atlantic puffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge