fredag 10. mai 2013

gråværsdag i Søgne

Vi har vært velsignet med mye regn de siste dagene. Men med vind fra sør tenkte jeg at jeg kunne ta en kjapp runde rundt jordene.
På søgnejordene traff jeg Steinar Flottorp og vi fikk med oss ei gluttsnipe, fire heilo, buskskvett og mange steinskvett. Det var ellers ganske rolig. En kjernebiter holdt seg i område men kom aldri på fotohold.
Jeg dro videre til Tjomsemoen, der fikk jeg med meg årets første gråfluesnapper. Ellers var det en del fink og sangere samt mye grågås, sildemåker og fiskemåker på jordene.
Bildene bærer preg av svært lite lys...

heilo, Søgnejordet
buskskvett, Søgnejordet
måker og grågjess, Tjomsemoen
gulspurv, Tjomsemoen
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du vil legge inn en hilsen eller kommentar!
Dersom du har en bloggkonto må du velge identitet for å legge inn en kommentar.
Hvis ikke du har bloggkonto; kryss bare av for anonym når du skal legge inn kommentaren din.

Børge